Crowdtesting (masovno testiranje)
je pojam koji se svakodnevno koristi, kako na volonterskoj bazi, tako i na
plaćenoj.
Tržište masovnog testiranja
cvjeta u svijetu, i predviđanja su da će se popeti na 2,5 milijardi USD do 2025. godini.
Da krenemo redom, šta je crowdtesting?
Crowdtesting, koji se još naziva i crowdsourced testiranje, metodologija je testiranja koja koristi moć gomile kako bi iskoristila globalne i raznolike korisničke uvide stečene iz okruženja stvarnog svijeta.
Crowdtesting nudi višestruki
pristup testiranju. Uvidi korisnika dobijeni ovom vrstom testiranja su
raznoliki. Razlikuju se ne samo po hardveru i softveru koji se koriste, već i
po geografskom položaju i kontekstu korištenja.
Koje su prednosti masovnog testiranja?
Crowdtesting
može imati mnoštvo prednosti za preduzeća koje žele postići izvrsnost proizvoda
i poboljšati korisničko iskustvo.
- Crowdtesting nudi robusno rješenje za
testiranje proizvoda. To može biti posebno korisno za organizacije koje se žele
brzo proširiti bez povećanja broja zaposlenih.
- Jedna od najvećih prednosti crowdtestinga
je metodologija istraživanja i njegov globalni doseg. Uz masovno testiranje,
istraživači imaju priliku koju ne propuštaju. Mogu se uključiti u međunarodnu
mrežu testera i testirati svoj proizvod s korisnicima iz različitih jezičnih i
kulturnih profila. Ovaj pristup testiranju posebno je zgodan. To je korisno za
one koji žele lansirati svoje proizvode globalno i moraju zadovoljiti različite
potrebe tržišta.
- Crowdtesting nudi isplativo i skalabilno rješenje testiranja koje mogu lako usvojiti preduzeća svih veličina.
Kako uraditi masovno testiranje?
- Definirati ciljeve
masovnog testiranja
Odrediti specifične i mjerljive ishode
koje želite postići crowdtestiranjem. To može biti promatranje specifičnih
mjernih podataka proizvoda, provjera valjanosti koncepta ili osiguravanje
upotrebljivosti određene značajke.
Ovim određivanjem dobit ćemo savršenu
osnovu za stvaranje fokusiranih i ciljno orijentiranih testnih scenarija koji
će zajamčeno donijeti relevantne i djelotvorne rezultate. Osim toga, ti će
ciljevi biti početak za regrutiranje pravih sudionika za istraživanje.
- Odaberite
platformu za crowdtestiranje
Ovo
je ključni korak koji ne treba shvatiti olako. Odabir prave platforme za masovno testiranje može poboljšati ili uništiti istraživanje.
- Izraditi
zadatke i scenarije
Nakon
što se odlučimo za svoju platformu za crowdtestiranje, vrijeme je da počnemo
stvarati svoje scenarije testiranja, kao i
zadatke koje će testeri morati obaviti kao dio studije.
- Postavite jasne upute za crowdtestiranje
Sada kada su scenariji spremni, vrijeme je
da razmislimo o tome kako ih najbolje možemo prenijeti svojim testerima.
Počinje se sa stvaranjem videa ili dokumenta s detaljnim i jasnim uputama o
izvršavanju zadatka.
Važno je naglasiti da
moramo biti vrlo precizni u vezi s vrstom i
oblikom povratnih
informacija koje očekujemo da ćemo dobiti.
- Zaposliti testere
Sljedeće
je regrutiranje
sudionika. Tajni ključ uspješnog masovnog testiranja je odabir
testera koji predstavljaju bazu korisnika. Zbog prirode i razmjera grupnog
testiranja možemo odlučiti i uključiti niz različitih profila za više
različitih uvida.
- Pokrenuti crowdtestiranje
Ovo je korak u kojem se događa magija.
Aktiviranje platforme i praćenje testera koji prolaze kroz unaprijed definirane
scenarije testiranja. Također možemo iskoristiti analitike koje se nude na nekim od platformi za masovno testiranje kako bi pratili
napredak ili identificirali probleme u ranoj fazi procesa
testiranja.
- Prikupiti
i analizirati povratne informacije
Kada
je testiranje gotovo, vrijeme je da se usporede sve povratne informacije testera
i počnemo ih analizirati.
Prilikom
analize podataka važno je uzeti u obzir i kvalitativne i kvantitativne uvide.
To omogućuje zaokruženije i razumijevanje ishoda studije.
Izvor:
blog.uxtweak.com/crowdtesting
Nema komentara:
Objavi komentar