Crowdvoting je moćan alat koji firme i
organizacije mogu koristiti za interakciju sa svojom publikom i donošenje
odluka. To je oblik crowdsourcinga koji javnosti omogućuje glasovanje o
određenom pitanju, poput novog dizajna proizvoda, logotipa tvrtke ili
marketinške kampanje. Crowdvoting se često koristi u kombinaciji s
crowdsourcingom, što uključuje korištenje kolektivnog znanja mnoštva za rješavanje
problema ili dovršavanje zadataka. Kombinacija ove dvije metode može dovesti do
učinkovitijeg procesa donošenja odluka .
Brojne su prednosti korištenja
crowdvotinga. Prvo, omogućuje firmama i organizacijama da se sa svojom publikom
povežu na značajniji način. Dajući javnosti glas u procesu donošenja odluka,
tvrtke mogu izgraditi povjerenje i lojalnost svojih kupaca. Osim toga, može
dovesti do boljih ishoda donošenja odluka, budući da kolektivna inteligencija
gomile često može pružiti bolja rješenja od pojedinca ili male skupine ljudi.
Konačno, to također može biti isplativ način za donošenje odluka, jer eliminira
potrebu za skupim istraživanjem tržišta ili fokus grupama.
Evo nekoliko ključnih tačaka koje morate
imati na umu:
1. Proces obično počinje pozivom javnosti
za dostavu radova. To se može učiniti putem društvenih medija, kampanja putem
e-pošte ili drugih oblika dosega.
2. Nakon što su podnesci primljeni,
ocjenjuje ih tim stručnjaka ili interno povjerenstvo. Najbolji podnesci se
zatim odabiru za glasovanje publike.
3. Mnoštvo se poziva da glasa o
podnescima, obično putem online platforme. To se može učiniti putem društvenih
medija, namjenske web stranice ili drugim metodama.
4. Pobjednik se bira na temelju broja
dobivenih glasova. Ponekad može biti više pobjednika ili drugoplasirana
nagrada.
5. Pobjednički podnesak zatim se
implementira ili koristi kao osnova za daljnji razvoj.
Na primjer, firma može koristiti crowding
za osmišljavanje novog proizvoda. Pozvali bi javnost da podnese prijave, a
zatim bi ocijenili prijave kako bi odabrali najbolje dizajne. Javnost bi zatim
bila pozvana da glasa o dizajnu putem online platforme, a pobjednički dizajn bi
se koristio za izradu konačnog proizvoda.
Izvor i cijeli tekst: https://fastercapital.com/content/Crowdvoting--Empowering-the-Crowd-to-Make-Decisions-through-Crowdsourcing.html
Objavljen 14 Feb 2024
Nema komentara:
Objavi komentar