5 kompanija koje
koriste Crowdsourcing za dizajn novih proizvoda
• BMW - U suradnji s HYVE Innovation Community, BMW je
sponzorirao niz otvorenih natjecanja u inovacijama od ranih 2000-ih. Za
natjecanje 2013. proizvođač automobila je zamolio sudionike da predlože nove
ideje o tome kako poboljšati prtljažnike BMW vozila, posebno SUV vozila. Unutar
mjesec dana od početka natječaja BMW je dobio više od 750 ideja, s ilustracijama
i tekstovima. Žiri BMW-ovih menadžera suzio je prijavu na tri tehnički
najizvedivije ideje. Pobjednici su dobili novčane nagrade od 5.000 €, 2.500 € i
1.000 €. Osim toga, BMW ih je pozvao u radionicu proizvođača automobila u
Münchenu kako bi vidjeli kako njihove ideje funkcioniraju u stvarnim
aplikacijama. Saznajte više o budućim prilikama na BMW Crowd Innovation
Platform
https://www.bmwgroup.com/en/innovation/open-innovation/crowd_innovation.html
• Fisher-Price - 2014. godine na iMedia Summitu u Atlanti, Georgia,
Olga Patel (bivša viša menadžerica Open Innovation u Mattelu, matičnoj tvrtki
Fisher-Pricea), podijelila je priču o tome kako je Little People linija
igračaka brenda imala koristi od crowdsourcinga. Zahvaljujući zbirci ideja
prikupljenih sa svoje društvene mreže, Fisher-Price je uspio stvoriti nove
likove iz linije igračaka u roku od četiri sedmice i s proračunom od 10.000
dolara. Da su koristili konvencionalan pristup dizajnu, trebalo bi nekoliko
mjeseci i koštalo bi najmanje 50.000 dolara.
• Intel CorporationDisney - U vrijeme kada je moderni crowdsourcing
bio još u povojima, Intel Corporation je rano povjerovao u novoosvježenu praksu
otvorene suradnje pokretanjem svjetskog natjecanja 2008. u potrazi za
tehnologijom koja bi mogla poboljšati globalnu potrebu za obrazovanjem,
okolišem , zdravstvo i gospodarski razvoj. Namjera je bila dati poticaj
pojedincima i organizacijama da osmisle pametne metode primjene tehnologije za
rješavanje problema u četiri područja interesa. Tokom osam mjeseci koliko je
natjecanje bilo otvoreno, Intel je primio više od 200 prijava od pojedinaca,
neprofitnih organizacija, nevladinih organizacija, sveučilišta i kompanija iz
44 zemlje. Dvije od četiri pobjedničke ideje bile su: Mobilna solarna računalna
učionica: računala na solarni pogon za škole u nerazvijenim zemljama/područjima
s ograničenim pristupom IT aplikacijama. Cellscope: aplikacija za
telemikroskopiju koja pretvara kameru na mobitelu u mikroskop za praćenje
bolesti poput malarije. Novčana nagrada iznosila je 100.000 dolara u razvojnom
financiranju za pobjednika u svakoj kategoriji.
• Nestlé - Najveća prehrambena tvrtka na svijetu, Nestlé, nekoć je
prikupljala ideje za svoj brend Milkybar na eYeki. Nestlé je želio novu
grickalicu koja bi mogla pomoći u jačanju veze između majki i djece. Izazov je
bio izmisliti novu poslasticu koja sadrži prirodne sastojke kako bi majke znale
da daju zdrav izbor svojoj djeci. Nestlé je od sudionika zahtijevao da predlože
potpuno novi proizvod zajedno s pakiranjem i prezentacijom. Pobjednik je dobio
novčanu nagradu od 5000 dolara. Saznajte više o drugim mogućnostima Nestlé
crowdsourcinga https://ingenius.nestle.com/
• Nissan - “Projekt Titan” Nissana, 2014. godine
(https://usa.nissannews.com/en-US/releases/ready-for-action-a-closer-look-at-nissan-s-project-titan)
bio je još jedan premijer primjer kako crowdsourcing može imati ogroman učinak
na popularnost tvrtke. U prvoj fazi projekta Nissan je zamolio novinare koji
rade u vanjskim okruženjima da daju prijedloge o tome kakvu bi vrstu kamioneta
željeli koristiti za zahtjevan posao i u kakvom bi se okruženju vozilo
koristilo. Prijedlozi su brzo stigli u obliku tekstualnih poruka i videa. U
drugoj fazi Nissan je napravio kamionet na temelju najboljih ideja. Tvrtka je
završila izradu vozila iste godine. Koristio je Nissan Titan kao osnovno
vozilo, a zatim je implementirao neke izmjene na motoru, ovjesu, vanjštini i
unutrašnjosti. Vozilo koje je rezultiralo, poznato kao Nissan Titan PRO-4X,
krenulo je u prvu probnu vožnju u stvarnom svijetu u divljini Aljaske, a vozila
su ga dvojica bivših sudionika projekta Ranjeni ratnik. Prema tvrtki, to je bio
prvi kamionet izgrađen po modelu crowdsourcinga.
Izvor: 18
Companies that Use Crowdsourcing for New Product Design & Prototype
Innovation | Cad Crowd
Nema komentara:
Objavi komentar